Dit heb ik gedaan

Mijn portfolio

Of je nou nieuwsartikelen, blogs of fraaie interviews nodig hebt. Ik kan het allemaal. Ook kijk ik graag nog eens kritisch naar je bestaande (SEO)teksten. Ik ben gespecialiseerd in telecom, technologie en bijbehorende privacyvraagstukken. Ik kan echter ook wervend over andere taaie onderwerpen schrijven, zoals verzekeringspolissen.

Wat een praatjes heeft deze gast,” denk je nu vast bij jezelf. Ik geef je geen ongelijk: kritisch zijn is belangrijk. Bovendien laat je je niet gemakkelijk ompraten, wat altijd een pluspunt is. Laat me een poging doen om je te overtuigen van mijn kwaliteiten. Dit is mijn portfolio, in a-chronologische volgorde.

> 2018 tot nu: Android Planet en iPhoned

Mijn naam staat onder duizenden artikelen en tegenwoordig schrijf ik dagelijks voor Android Planet en iPhoned. Ik houd bezoekers op de hoogte van het laatste Android- en Apple-nieuws en apps, deel praktische tips om het maximale uit je toestel te halen, voel nieuwe smartphones aan de tand en schrijf kritische achtergrondverhalen.

Mijn auteursprofiel op Android Planet

Mijn auteursprofiel op iPhoned

Dit zijn de best bezochte techwebsites van Nederland, met bijna drie miljoen maandelijkse bezoekers. Verder onderhoud ik ook de social media-kanalen van deze partijen en schrijf ik telefoonpagina’s. Hierin vertel ik de bezoeker op een wervende, praktische manier over smartphones. Bij al mijn werkzaamheden voor BigSpark B.V., de uitgever van deze sites, ligt de focus op vindbaarheid (SEO) en toegevoegde waarde bieden voor de lezer.

Voorbeeldartikelen:

> Techredacteur nodig? Laten we kennismaken!

> 2016 – 2018: Telefoon.nl en Telefoonabonnement.nl

Tussen 2016 en 2018 heb ik voor alle websites van Sorto B.V. en 0318 Media B.V. geschreven. Op dagelijkse basis schreef ik nieuwsberichten voor Telefoon.nl, Telefoonabonnement.nl en Mobieletelefoon.nl.

Mijn auteursprofiel op Telefoon.nl

Mijn auteursprofiel op Telefoonabonnement.nl

Daarnaast heb ik honderden telefoons en tablets van omschrijvingen voorzien, op een organische manier kwalitatieve backlinks verzameld en nieuwsbrieven geschreven. Daarbovenop heb ik meegeholpen bij het design van Telefoon.nl en de bijbehorende contentstrategie. Na een ontzettend leerzame periode ben ik in februari 2018 overgestapt naar Android Planet en iPhoned, zie ook hierboven.

Voorbeeldartikelen:


> Telfort Zakelijk: zomer 2017

Voor Telfort Zakelijk, een volledige dochteronderneming van KPN, heb ik diverse interviews met klanten afgenomen. Ik heb onder meer gesproken met J.U.I.C.E. Promotions en CMC Groep over hun ervaringen met Telfort Zakelijk.

Daarnaast heb ik uitlegpagina’s geschreven over de opbouw van telefoonabonnementen, tarieven en meer. Ik heb deze opdrachten in de zomer van 2017 uitgevoerd en de nadruk lag op de kernwaarden van Telfort Zakelijk uitdragen, namelijk optimale bereikbaarheid en betaalbaarheid.

> 2013 – 2017: FastPhones en Flobbi

Begin 2017 heb ik mijn webshops verkocht aan een Belgische investeerder. Het idee was simpel: via Flobbi kocht ik tweedehands smartphones & tablets van zowel bedrijven als consumenten, waarna ik deze toestellen verkocht via FastPhones.

In 2013 ben ik van start gegaan, waarna het bedrijfje steeds groter werd. Van twee verkopen per week, tot tien per dag. Op het hoogtepunt had Flobbi 8,000 unieke bezoekers per maand met een conversiepercentage van 2.8 procent. Dit verkeer kwam organisch binnen, zonder geld uit te geven aan advertenties.

Uitlegfilmpje over Flobbi uit 2016: 

Dit resultaat behaalde ik door een netwerk van landingspagina’s op te zetten, het proces zo ver mogelijk te optimaliseren, eerlijke prijzen te bieden en bovenal gigantisch klantvriendelijk zijn. Flobbi wordt daarom ook met een 9,9 door echte klanten beoordeeld.

FastPhones ontving vooral klanten via goede mond-tot-mond-reclame en adverteren op websites voor tweedehands producten. FastPhones had een conversiepercentage van 4.5 procent en zo’n 4500 unieke bezoekers per maand.

Lees meer over Flobbi op mijn LinkedIn

Lees meer over FastPhones op mijn LinkedIn

> Zomer 2016: ONVZ Zorgverzekeraar

ONVZ is de meest hoogwaarde zorgverzekeraar van Nederland. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat. ONVZ doet bijvoorbeeld niet aan aanvullend eigen risico, en ontzorgt klanten compleet.

Aan mij de taak om deze kernmissie op een begrijpelijke manier uit te leggen door middel van blogartikelen, nieuwsbrieven en uitlegpagina’s. Ik heb bij ONVZ meegeholpen aan de immense vergoedingen-database. Ik schreef over vergoedingen bij acnebehandelingen, fronttandvervanging en opname in een hospice. Ook heb ik interviews afgenomen met ONVZ-klanten voor de uitgave Gids in Gezondheid.

> Techredacteur of goede tekstschrijver nodig? Neem contact met mij op!