Dit doe ik

Ik maak complexe zaken begrijpelijk

Dit doe ik door nieuwsartikelen, blogs, interviews, longreads en reviews over technologische onderwerpen te schrijven. Ik weet veel van internet- en technologiecultuur en weet het belang hiervan op een wervende manier uit te leggen. Zo nu en dan maak ik een uitstapje en schrijf ik over andere dingen, zoals verzekeringspolissen. Tot slot ben ik thuis in de wereld van SEO.

Dit zijn mijn expertises:

  • Moeilijke dingen makkelijk uitleggen;
  • Teksten schrijven anno nu;
  • Aandacht vasthouden;
  • Uitleggen waarom technologie belangrijk is zonder als een docent te klinken.

Ik ben in te huren als techredacteur en tekstschrijver. Hiervoor vraag ik een beetje geld. Een beetje maar, rustig.

> Heb je haast? Bekijk dan mijn portfolio!

Techredacteur

Ik schrijf momenteel op dagelijkse basis voor Android Planet en iPhoned, twee van de grootste websites van Nederland. BigSpark, het bedrijf achter deze titels, is zelfs de grootste tech-uitgever van ons land. Zodoende worden de sites maandelijks door bijna drie miljoen mensen bezocht.

Mijn auteursprofiel op Android Planet

Mijn auteursprofiel op iPhoned

Ik schrijf over apps, smartphones, ontwikkelingen in de smartphone-, tablet- en technologiewereld en deel praktische tips om het maximale uit je device te halen. Zo nu en dan ga ik er eens echt goed voor zitten en schrijf ik een achtergrondartikel, opiniestuk of kritische review.

> Kijk in mijn portfolio voor voorbeeldartikelen

Auteursprofiel op iPhoned

In het verleden ben ik redacteur geweest voor Telefoon.nl, Telefoonabonnement.nl en Mobieletelefoon.nl. Zodoende staat mijn naam inmiddels onder meer dan 2000 artikelen and counting.

Mijn auteursprofiel op Telefoon.nl

Mijn auteursprofiel op Telefoonabonnement.nl

Op Mobieletelefoon.nl wordt niet met auteurspagina’s gewerkt, dit is daarom een voorbeeldartikel

Je richt je niet op nerds? Ook dan ben ik van waarde

Ik schrijf dus vaak over internetcultuur en technologie. Vind ik leuk. Mocht je je echter niet op nerds… Ik bedoel in technologie geïnteresseerde consumenten richten, ben ik ook van waarde.

Zo vind je mijn teksten onder meer bij ONVZ ZorgverzekeraarReistips en De Dagelijkse Standaard. Hele andere materie, maar daardoor niet minder tof. Naast een voorliefde voor goed geschreven teksten, word ik ook enthousiast van goed in elkaar stekende sites, die bovendien goed vindbaar zijn. Een voorbeeld hiervan is Flobbi, een website die ik in 2015 heb opgezet:

Landingspagina voor mijn voormalige webshop, Flobbi

Tekstschrijver

Hoe mooi de ‘buitenkant’ van een website namelijk ook is, uiteindelijk gaat het om de binnenkant. Met andere woorden: zonder goede content en vindbaarheidsstrategie ben je nergens. Met weer andere woorden: zonder goede tekstschrijver ben je nergens.

Ben jij dit?

  • Je hebt het verhaal in je hoofd, maar zodra je er papier bij pakt komt er niks meer uit;
  • Je weet dat je teksten niet lekker lopen, maar hebt geen idee hoe je dit moet oplossen;
  • Je hebt juist zoveel ideeën dat je niet weet waar te beginnen.

Wees gerust.

Mannetjes zoals ik zijn hier om jou te helpen bij het vertellen van jouw verhaal. Ik schrijf teksten op maat die waardevol zijn voor jouw bezoekers. Ben je meer van het kaliber ‘controlfreak‘? Dan kunnen we tot een compromis komen: jij de teksten, ik de redactie.

Ik kan op twee manieren helpen:

  1. Als tekstschrijver;
  2. Of als hulpje.

Tekstschrijver: laat mij je teksten schrijven

Dan weet je zeker dat het goedkomt.

Focus jij op je zaak, dan regel ik de teksten. Deze zijn wervend en vlot geschreven en bieden waarde voor je bezoeker. En niet geheel onbelangrijk: ik werk snel, maar grondig.

Dit kan ik voor je maken:

1. (Uitleg)artikelen

Van nieuwsartikelen, productvergelijkingen, aankoopadvies tot aan uitleg geven over nieuwe overheidsregels. Been there, done that. Of je nou wilt informeren, aanzetten tot actie of juist je expertise wil tonen: met mijn scherpe pen kom je er.

Uitlegartikel voor Telfort Zakelijk

2. Blogs

Alhoewel het jou aan vakkennis niet ontbreekt, valt het opschrijven hiervan vaak toch tegen. Je doet er daarom verstandig aan mij hiervoor in te schakelen. Wat je doel ook is: ik zorg ervoor dat jouw verhaal helder uitgedragen wordt.

Voorbeeldblog op De Dagelijkse Standaard, in opdracht van Sorto B.V.

3. Productomschrijvingen

Ik heb inmiddels meer dan 500 producten voorzien van omschrijvingen. Of het nou om telefoons, merken, speelgoed, bordspellen of tandenborstels (jawel) gaat: ik heb ze allemaal omschreven.

Dit doe ik altijd met de doelgroep en duidelijkheid als kernwaardes. Google ‘recenseert’ jouw website uiteindelijk immers maar op één aspect: los je de behoefte van de klant op? De website die dit het best doet, staat bovenaan de zoekresultaten.

Telefoonomschrijving OnePlus 6 op Android Planet

4. Nieuwsbrieven

Beetje ouderwets, maar werkt nog steeds. Nieuwsbriefabonnee’s zijn over het algemeen trouw, en verdienen daarom enkel de meest fraaie teksten. Ik help je graag bij het uitdragen van jouw merkwaarden. Dit doe ik niet overdreven commercieel, maar ‘gewoon’ op een wervende manier.


Of doe je het liever zelf, met een beetje hulp?

Je kunt ook zelf je teksten schrijven, met een beetje hulp van mij.

Iedereen heeft weleens hulp nodig. Door zelf je teksten te schrijven wordt je er steeds beter in en heb je mij op den duur niet meer nodig. Bovendien voelt zo meer als ‘jouw product’ aan.

Daarnaast scheelt het qua centen. Nu moet ik er wel direct bij zeggen: mijn teksten leveren meer op, dan dat ze kosten.
Hoe dan ook, wellicht begin je schrijven na een tijdje wel leuk te vinden. Ik help je graag met het zo helder mogelijk vertellen van jouw verhaal.

Zo komen we langzaam maar zeker tot de conclusie.

Waarom voor mij kiezen?

  1. Ik schrijf vlot en wervend: niet schreeuwerig;
  2. Ik houd de aandacht vast. Geef toe: je bent tot hier gekomen;
  3. Ik houd het simpel: handig voor wanneer de materie complex is;
  4. Ik ben betrouwbaar.

En, laat jij kansen liggen?

Als je tot hier gekomen bent, vermoed ik van wel. Dit geeft ook niet: ieder zijn roeping. Bovendien moet mijn schoorsteen ook roken. Fictief bedoeld dan, hè? Ik heb geeneens een schoorsteen.

Ik dwaal af. Hoe dan ook: ik vind het fantastisch om met je in contact te komen.

> Kennismaken? Neem contact met mij op!